O nás     Inzerce     KontaktO rodičích a jejich dětech již od roku 2009
Hledat
Nepřehlédněte: Pohádky pro děti
Tip na knihu: Polepšovna pro čarodějky
7 tipů, jak být úplně v pohodě
Jak řešit neplodnost
Hlavní rubriky: Těhotenství, Zdraví, Péče o dítě, Výchova dítěte, Zábava a volný čas, Rodiče sobě, Diskuze, Služby pro rodiče, Speciály


Jak být oblíbený (nejen) v práci

V práci člověk tráví velkou část dne, a proto by ho měla nejen bavit, ale měl by se v ní také dobře cítit. Spokojenost hodně závisí na vztazích s lidmi, respektive s kolegy. Snad každý si přeje být mezi kolegy oblíbený. Jak toho ale docílit? A co pro to udělat? Tak nejen na tyto otázky vám odpovíme v našem dnešním příspěvku. Příjemné čtení.

Jak se chovat

  • Foto: Vilandrra / Pixabay.com
    Foto: Vilandrra / Pixabay.com
    Být přirozený (být sám sebou), na nic si nehrát – nemá smysl se přetvařovat, na něco si hrát – jednak je to vcelku náročné a navíc to ostatní časem odhalí
  • Být pozitivní – je příjemnější pracovat s někým, kdo věci vidí v tom lepším světle než s někým, kdo je neustále zakaboněný, vše vidí černě, vše je problém
  • Chovat se přátelsky – vstřícně, dělat druhým radost
  • Být zdvořilý – nezapomínat na „prosím“ a „děkuji“ atd.
  • Pomáhat ostatním – poradit, pomoci
  • Vážit si sám sebe – pokud si vážíte sami sebe, je to hned poznat a navíc to má pozitivní vliv na vaše okolí
  • Respektovat ostatní
  • Být klidný, vyrovnaný – toto může být poměrně náročné, nicméně pracujte na tom. Většina lidí je raději ve společnosti vyrovnaných lidí než hektických, výbušných a podobně
  • Usmívat se – pokud se na někoho usmíváte, většinou vám úsměv oplatí
  • Být empatický – zkusit se vcítit do pocitů ostatních, chápat je
  • Poslouchat názory ostatních – dát prostor ostatním, nechat je vyjádřit své názory; být otevřený jiným názorům
  • Chválit, dát najevo uznání – není tím myšleno žádné pochlebování, ale skutečné uznání. Spolupracovníkům se často něco povede (a může to být klidně jen maličkost) a určitě je potěší pochvala, uznání

 

Při rozhovoru

  • Naslouchat – nechat druhého mluvit, povzbuzovat ho otázkami
  • Dívat se druhému do očí
  • Projevit zájem – zajímat se o druhého, klást otázky (přiměřeně; pozor, aby to nebyl výslech)
  • Soustředit se pouze na hovor – žádné těkání očima po místnosti, psaní sms či emailů, volání na kolemjdoucí a podobně
  • Oslovovat druhého, používat (přiměřeně) jeho jméno – rozhovor je hned příjemnější; druhá strana ví, že si jí pamatujete
  • Mluvit mile, příjemně, přátelsky

 

Čeho se vyvarovat

  • Soudit ostatní
  • Zapojovat se do pomlouvání, kritizování
  • Zklamat důvěru ostatních
  • Být negativní, dávat najevo špatné nálady, stěžovat si
  • Prosazovat za každou cenu své názory

 

Závěr

Kdy naposledy jste měnili zaměstnání? Jak jste se sžili s novým kolektivem? Co jste pro dobré vztahy udělali? Domníváte se, že jste v kolektivu oblíbení? Pokud ano, co jste pro to udělali? A pokud máte pocit, že by to mohlo být lepší, v čem myslíte, že je chyba? Stalo se vám někdy, že jste pracovali v kolektivu, ve kterém se nedalo vydržet? Jak jste tento problém vyřešili? Podělte se s ostatními o své zkušenosti, rady a tipy.

 


(9. 1. 2017 | redakce)

Facebook Twitter
Komentáře, názory a rady

Zatím sem nikdo nevložil žádný komentář. Buďte první...

>>> Číst a vkládat komentáře <<<
©2009-2024 JaRodic.cz, ISSN 1804-0632
Provozovatel: Bispiral, s.r.o., kontakt: redakce(at)jarodic.cz | Inzerce: Best Online Media, s.r.o., zuzana@online-media.cz
O vydavateli | Pravidla webu JaRodic.cz a ochrana soukromí | pg(13513)